مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهــاری روشن از امــواج نـــور

در زمستــــان غبــــار آلــود و دور

یـا خـزانی خـالی از فریــاد و شور

مرگ من روزی فـــرا خواهد رسید

روزی از این تلـــخ و شیرین روزهـا

روز پـــوچی همچو روزان دگــــــــر

ســـایه ای ز امروزهـــا ، دیروزهــا

دیدگـانم همچو دالان هـــای تـــــار

گــونه هایم همچو مرمر هـای سرد

ناگهـــان خـــوابی مرا خـــواهد ربود

من تهی خواهم شد از فریــــاد درد

خـاک می خواند مرا هر دم به خویش

می رسند از ره کـــه در خــــاکم نهند

آه شـــــاید عــــاشقــــانم نیمه شب

گــــل به روی گـــــور غمنــــاکم نهند

بعد من ، نـــــاگه به یک سو می روند

پـــرده هــــای تیره ی دنیــــــــای من

چشمهـــــای ناشنـــــاسی می خزند

روی کــــــاغذ هـــا و دفترهـــــای من

در اتــــــاق کــــــــوچکم پــــا می نهد

بعد من ، بــــا یـــــاد من بیگــــــانه ای

در بـــر آئینه می مـــــاند به جــــــــای

تـــــار موئی ، نقش دستی ، شانه ای

می رهم از خویش و می مانم ز خویش

هر چه بر جا مـــــــانده ویران می شود

روح من چــــون بــادبــان قـــــــــــایـقی

در افقهـــــا دور و پنهــــــــــان می شود

می شتـــــابد از پـی هم بی شکـــیب

روزهــــا و هفته هـــــــا و ماه هـــــــا

چشم تــــو در انتظــــــــار نــــــامه ای

خیره می مــــاند بــــه چشم راه هــــــا

لیک دیگــــر پیکـــــر سرد مــــــــــرا

می فشـــــارد خاک دامنگیر خــــاک !

بی تو ، دور از ضربه هـــــای قلب تو

قلب من می پوسد آنجــــــا زیر خــاک

بعد هـــــا نــــــام مرا بــــــاران و بــاد

نــــــرم می شویند از رخســــار سنگ

گور من گمنــــــام می مــــــاند به راه

فارغ از افســـــانه هـــای نــــام و ننگ

آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۱/۲۴
    MAN
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۰۷
آبان ۹۴

حـــــس بـــــودنت زیبــــــاترین حـــــس دنیــــــاست...

تــــو که باشــــــی...

هــــــر روز را نـ ــ ــ ـه...

هــــــر ثانیـــــــه را عشـــــــق است...


+ خاک بر سرمون با این درس خوندنمون :) برو ادامه مطلب...



جونم براتون بگه که ما پارسال ی دبیر فیزیک داشتیم خیلی عشق بود...اصن براش مهم نبود سر کلاس میخوابی...بازی میکنی یا درسو گوش میدی...از اول زنگ ک میومد به ی نقطه خیره میشد سرجاش درسو توضیح میداد تا وقتی ک زنگ میخورد...در طول سال شاید دوبار از ما درس پرسید ک اونم هیچ کسی هیچی بلد نبود...وقتی هم قیافه هامونو میدید به جای اینکه دعوامون کنه میخندید...امتحان ک میگرفت چشما همه رو برگه های همدیگه بود...میدید داریم تقلب میکنیم اما فقط بهمون لبخند میزد هیچ وقت هم نمره ای ازمون کم نکرد...به شخصه پارسال من فقط دوبار کتاب فیزیک رو خوندم...یه بار سر امتحان ترم اول ی بارم سر امتحان ترم دوم...آخرشم با نمره ی 14 پاس کردم فیزیکو...هنوزم ک هنوزه من لای کتاب فیزیک2 رو باز نکردم :) قبلا فیزیکو دوس داشتم ولی از پارسال دیگه میترسم ازش...این ترسم باعث شده امسالم فیزیک نخونم...میترسم بشینم سوال حل کنم و بلد نباشم بخاطر همین کلا نمیخونمش...نه فقط من بلکه اکثر بچه های کلاس این وضعیتو دارن...حالا امسال دبیر فیزیکمون واقعا عالیه ولی مشکل از ماس ک نمیخونیم...یعنی نمیتونیم بخونیم...خلاصه هفته ی پیش دبیرمون ی امتحان گرفت از 6 نمره...قبل اینکه چیزی بگم درمورد امتحان عکسو ببینید...



خخخخ...بعله...نمره های ما 6 نفر رفیق به این صورته: 0/25 ، 0/5 ، 0/5 ، 0/75 ، 0/75 ، 0/75... توجه کنین ک امتحان از 6 نمره بوده و جمع نمره های ما 6 تا روی همدیگه شده 3/5 !!! -_-

ما الان بخندیم یا گریه کنیم عایا؟؟؟؟ خخخ

یه نفر ی راه حل پیشنهاد بده واسه این اوضاع!!!!


موافقین ۷ مخالفین ۱ ۹۴/۰۸/۰۷
فیروزه

نظرات  (۳۳)

بخند اجی
پاسخ:
خخخخخخخخخخخ چشم
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۲ مهدی ابوفاطمه
خوبه دیگه
همین هم نشون میده که شما بدون مطالعه یک هفتم فیزیکو بلدین اگه مطالعه کنین که باید انیشتن جاشو واگذار کنه
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۸ محمدامین فضلی
خخخخخ
والا اولای پست ی چیز دیگس وسطا و آخراش ی چیز دیگ خخخخخ
من الان موندم واس کدوم نظر بدم :)
پاسخ:
خخخخخخ واس همش نظر بده
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۴ ✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
اووووخیییی
پاسخ:
خخخ
نه خب 0.75 هم واسه خودش نمره محسوب میشه.نمیشه؟؟
خیلیم باکلاسه :-))
پاسخ:
خخخخخخخ بععععله
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۳ آقای دارستانی
خخخخخخخخخخخخخخ
عجب تنبلای هستید
پاسخ:
اااااا.....کجامون تنبله؟؟؟

خیر سرمون تو مدرسه ی نمونه درس میخونیم
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۲ رهــــــــا פـــֿــــانـــــوҐ
واااای متنفرم از فیزیک 
پاسخ:
من دوسش داشم ولی خو....قسمت نبود مث اینکه...خخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ













پاسخ:
خخخخخ کووووفت....رو آب بخندی
والا من اگه واسه فیزیک راه حل داشتم بعد سه بار برداشتن این درس باید تا الان پاسش میکردم...
اگه راه حلی پیدا کردین به منم بگین :/
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سه باااااااااااااااااااااااار؟؟؟؟؟؟؟

بابا دمت گرررررررررررررررررررررررررم....زدی تو باقالیا پس...
خب نمیفهمم!!!! به خدا اول دبیرستان 19 شدم فیزیک دوم دبیرستان یه معلم داشتیم از اونا که تا پول نگیره قبول نمیکنه!!! اول بهم هشت داد! شهریور 5 داد :| مرداد امتحان دادم 9 داد تک ماده زدم! بعدش دیگه رفتم دانشگاه فیزیکو دیدم گرخیدم ! ترم سه ورداشتم 9 شدم! ترم چهار ورداشتم دیدم نمیفهمم حذف کردم! ترم پنج گفتم ترم آخره ورداشتم افتادم 6 ! حالا این ترم که مرخصی ام  دعا کن ترم بعد پاسش کنم!!
پاسخ:
هههههههههههههههههههههههههههههههههه دمت گرم علی خدایی خیلی باحالی..
:))))))))))))))))))))))))))
چ میخونی؟
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۴ آقای دارستانی
نیم و هفتادو پنج رو پدرم گرفته !؟ هااا؟؟؟

پاسخ:
خخخخخخ نه ما شش تا اسکول گرفتیم...

بابا این دلیل نمیشه ک تنبل باشیم...بقیه ی درسامون خوبه...فقط اگه همین فیزیک رو هم بخونیم مطمئنم عالی میشیم...
like
پاسخ:
:)
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۰۶ مهدی اصغری
واقعا این چ جورشه دیگه
یا درسا ول کنید یا بشینید بخونید
باید وقت بزارید اگه ن با این وضعیت پاس کردنش با حضرت فیله
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخ برا چ درسو ول کنیم؟ بابا ب خدا فقط اوضاع فیزیکمون اینطوریه بقیه ی درسامون خیلی خوبه...مثلا تو زیست و شیمی و ریاضی و اینا خوبیم...فقط فیزیک !!!!!
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۹ بز بز قندی
یا حضرت عباس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


به خودم امیدوار شدم
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

امیدوار نشو دخملم...یکم ک بیای بالاتر تازه میفهمی درس یعنی چ!!!
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۸ بز بز قندی
من من همین الانشم حالم از درس بهم میخوره

عاخه نمره های ریاضیم
11/75از بیسته
تازه این نمره خوبه مه
پاسخ:
به به....
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
ههههه بابا نخندین خوووو
عصن یه وعضی منم اینطور شدم اما بدبختانه همش حفظیاته فیزیک ک خیلی باحاله با ریاضی و همه ی حلیات من از حفظیات متنفرم عاما راضی رو خیلی دوس دارم 

هه خیلی عالی بود موفق باشین دیگ به کاراتون ادامه ندین ها میفتین ها خخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
خخخخخخ منم حلیات رو خیلی دوس دارم ولی خو ترسم از فیزیکو گفتم ب خاطر چیه


خخخخخخخخخخخخخ چشم حتما
درست میشه ... اشتباهاتو یاد بگیر برا ترم تکرار نکنی...
پاسخ:
ایشالا
۰۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۵۹ فاطمه نظری
یکی ازبچه های کلاس ما 19/75 شده بود داشت گریه می کرد شماچقدرخجسته اید
خخخخخخ
پاسخ:
خخخخخخخخ
والا نرم افزار میخونم یه بارم تا حالا مشروت نشدم ولی نامردا نمره نمیدن که
این آخرین امتحان فیزیک یه صفحه نامه نوشتم که ترم آخرم و فلان و بیسار باز نمره هیچی!!!
اعتراض زدم هیچی
حالا اینا هیچی الان با همه استادای فیزیک یه بار ورداشتم روم نمیشه باز برم سر کلاسشون :///
خدا کنه ترم بعد استاد جدید بیاد...
پاسخ:
اوخی...
۰۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۶ مهدی اصغری
چ بگویم از تنبلی هایمان
خخخخخخ
پاسخ:
خخخخخ
چه باوحاللللللللل فیروزه...منم دوس دارم تو گروه شما باوشم خووووو عاقااااااااا
پاسخ:
خخخخخخخخ بیا تو گروه خودمون
۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۶ مهســـــــــــــا ...
خخخخخخخخخخ

بابا پروفسورااااااااااااااا....
پاسخ:
خخخخخخخخ
من عاشق فیزیکم.فیزیک خیلی درس شیرینیه...الانم تو دانشگاه رشتم فیزیکه...بامعدل الف :)
پاسخ:
اوووووو
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ینی خاااک رس تو سرتون (:
امتحان ما آسون بود ک 
البته ما خودمونم درسخون تریم(((:
ب تصویر پستم دقت کن خواهرم داشته ب جاهای بدبد میکشیده ها....
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ کوووووووفت نزنم لهت کنم

تو فکرت منحرفه وگرنه جز بغل چیز دیگه ای نی
روانی هستی دیگه
جای اینکه همرنگ جماعت بشی بشین درس بخون
پاسخ:
خخخخخخخخ

بهههههههه داش افشین آقا....خوبی؟
خو الان دعوتم کن:)))
پاسخ:
من همین امروز از اون گروه زدم بیرون...پ دعوتت نمیکنم :)
:||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

:)()()()()()()())))))))))))))))))))))))))))((((
پاسخ:
:)))))))
۱۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۴ 🎤ԋιԃԃҽɳ ʅσʋҽ🎼
خخخخ بخند باوووو
پاسخ:
خخخخخ
به قول امید من اسب:)))باشه!
شوخی بود کلا
پاسخ:
جدی گفتم...بهم زدم باهاشون
می گم فیروزه دبیرتو الان علمدار ؟؟؟؟
ما که 3 سال دبیر فیزیکمون رفیعه و عشق می کنیم باهاش !! هم خوب درس می ده و سخت امتحان می گیره ولی اخر سال همه فیزیکا 20 یا 19 یا کم کمش 18 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
راستی این رفیعه دختر دایی خانم شیخ ( دبیر شیمی ) !!! اینم عشقه !!!!!
ولی اون معالی از بس گند زده تو ریاضیای مدرسه ما پارسال، که ما تجربیا فیزیکامون از ریاضیا بهتره الان!!!!:-D

پاسخ:
دبیر پارسال ما هم معالی بود رید تو هرچی فیزیکه...الان دبیرمون قربانیه...عشقه عشق...جیگر!
از حق نگذریم فیزیک درس شیرینیه !
پاسخ:
الان ک فیزیکو فهمیدم آره...درس شیرینیه
Hey, sublte must be your middle name. Great post!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">