مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهــاری روشن از امــواج نـــور

در زمستــــان غبــــار آلــود و دور

یـا خـزانی خـالی از فریــاد و شور

مرگ من روزی فـــرا خواهد رسید

روزی از این تلـــخ و شیرین روزهـا

روز پـــوچی همچو روزان دگــــــــر

ســـایه ای ز امروزهـــا ، دیروزهــا

دیدگـانم همچو دالان هـــای تـــــار

گــونه هایم همچو مرمر هـای سرد

ناگهـــان خـــوابی مرا خـــواهد ربود

من تهی خواهم شد از فریــــاد درد

خـاک می خواند مرا هر دم به خویش

می رسند از ره کـــه در خــــاکم نهند

آه شـــــاید عــــاشقــــانم نیمه شب

گــــل به روی گـــــور غمنــــاکم نهند

بعد من ، نـــــاگه به یک سو می روند

پـــرده هــــای تیره ی دنیــــــــای من

چشمهـــــای ناشنـــــاسی می خزند

روی کــــــاغذ هـــا و دفترهـــــای من

در اتــــــاق کــــــــوچکم پــــا می نهد

بعد من ، بــــا یـــــاد من بیگــــــانه ای

در بـــر آئینه می مـــــاند به جــــــــای

تـــــار موئی ، نقش دستی ، شانه ای

می رهم از خویش و می مانم ز خویش

هر چه بر جا مـــــــانده ویران می شود

روح من چــــون بــادبــان قـــــــــــایـقی

در افقهـــــا دور و پنهــــــــــان می شود

می شتـــــابد از پـی هم بی شکـــیب

روزهــــا و هفته هـــــــا و ماه هـــــــا

چشم تــــو در انتظــــــــار نــــــامه ای

خیره می مــــاند بــــه چشم راه هــــــا

لیک دیگــــر پیکـــــر سرد مــــــــــرا

می فشـــــارد خاک دامنگیر خــــاک !

بی تو ، دور از ضربه هـــــای قلب تو

قلب من می پوسد آنجــــــا زیر خــاک

بعد هـــــا نــــــام مرا بــــــاران و بــاد

نــــــرم می شویند از رخســــار سنگ

گور من گمنــــــام می مــــــاند به راه

فارغ از افســـــانه هـــای نــــام و ننگ

آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۱/۲۴
    MAN
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۲۵
شهریور ۹۴

این هـــــــــوا ، هــــــــوای خوبـــــــــی است بــــــــرای...

دلتنــــــــــگ بـــــــــودن!...

مـــــــن بغــــــــض هایــــــــم را با روح زخمیــــــــم می آورم....

تــــــــو آغــــــــوشت را با بوســــــــه هایت...

بگـــــــــذار دست کشیـــــــدن از تـــــــــو همچنـــــــــان غیـــــــــرممکن باشـــــــد...!


موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۵
فیروزه

نظرات  (۴۴)

۲۵ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۹ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
لایک
پاسخ:
:)
هه
اونقدر ضربه خوردم که خودکشی ناخون چیده اش هم نمیشه اجی
اگه بخوام بمیرم راه های اسون تری هم هست مثل خوردن سم پسته عرض 5 دقیقه میرم اون دنیا بدون درد و عوارض یهویی میمیرم.
الان سم ها کنارمن اگه بخوام سر میکشم و راحت راحت میشم.

پاسخ:
راهت اشتباهه...
لاییییییییییییک
پاسخ:
:)
like
پاسخ:
:)
اگه اینجا از غصه بمیرم بهتره یا اینکه خودم خودمو بکشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
جا نزن...

هنوز سنی نداری
جا زدن یا نزدن ربطی به سن و سال نداره اجی
ربط به دل ادم داره ربط به خوش یادم داره من بهم خوش نمیگذره اصلا بهم خوش نمیگذره 
از تو چه پنهون اجی دلم میخواد بمیرم مرگ میخوام.
پاسخ:
منم مرگ میخواستم ولی الان اصلا نمیخوام...اصلا حتی یک درصد هم دیگه نمیخوام بمیرم...و الان دارم شکر میکنم از اون خودکشیا جون سالم به در بردم...
بذار زمان بگذره...گرچه بد....ولی بذار بگذره
چه عکس قشنگی :-)
پاسخ:
ای ناقلا...خوشت میاد؟
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۱ ✿شمیم زندگی✿
عاشق شدی رفت....
پاسخ:
ای بابا...

از دست رفتم :)

خخخ
اکشال ندارد عزیز :-)
پاسخ:
:)
بی خیال بابا :-)
پاسخ:
:)
لینکی :-)
پاسخ:
تو هم عزیزم
از طعمِ گسِ لب هایت
و از طعمِ تلخِ تنهایی ها و دلتنگی هایم،
به پُک های سیگار پناه میبرم
پُک که نه،
بوسه!
بوسه های سیگاری
لااقل آنها وسط لذت ها، تنهایت نمیگزارند...!
پاسخ:
هعی
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۱ maede jooooooooooooon
لاااااااااییییییک
پاسخ:
:)
حـس لـطـیــفـی دارد این لـفــافـه های عـشـقبـازانه
بـوسه را مـعـنـا کــن،
بـر آغـوشــم بـگـســـتر،
خـیــز گیــر،
بِــدَر سایه ی سیـاه فاصـله را،
این چــمـوشِ رام نـا شـدنی ...
بـی قرار بوسه نیسـت!
تــو را میخـواهـد
و تـمــام ِتـو را ...!
پاسخ:
لاییییک
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۶ خانومی مهربون

 سلام موافقم

پاسخ:
پس هم لینکی هم دنبال
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۵۹ محمدرضا نظری
عکس قشنگ بود
پاسخ:
:)
منم با نظر نفس موافقم میخوای زندگی کنی که چی بشه میمیری و خودتو خلاص میکنی خیلی هم راحت خوب مگه زندگی به درد چی میخوره که الکی زندگی کنی؟
پاسخ:
منم تا یکی دو هفته ی پیش نظرم همین بود اما الان ن....
هیچی از مشکلاتم کم نشده تازه الان درگیر ی مشکل تازه هم شدم ولی فهمیدم جا زدن کار آدمای ترسو هس...هر چ ترسو باشی بدبخت تری...وایسادم و دارم با همه چ میجنگم...ک.ون لق مشکلات...
خودم و خنده ی روی لبمو عشق است :)
لایک
پاسخ:
:)
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۳ عرفـــــ ـــان
میگم که چقد زود از یه فاز خارج میشی میری تو یک فازِ دیگه :)
خیلی خوبه ها یک مهارتِ خودش :دی
پاسخ:
چاره ندارم خو....
فهمیدم تو ی فاز موندن و گیر کردن توش خیلی مصیبت داره..
درست میگی ولی دلیل نمییشه که به خاطره اینکه ادم ترسویی نباشی از خاستت دست بکشی خاسته ی من اینکه یه روزی برسه از این زندگی خراب شده بررم به یه دنیای اروم جایی که هیچ چیزو هیچ کس نیس ولی چاره ای جز اینکه صبر کنم تاا یه روز برسه برم اون طرف نیس 
پاسخ:
اون دنیای آروم همینجاس...تو همین دنیا....

من ک خودم میدونم اون دنیا یک راست راهی جهنم یا هرچیزی ک شما اسمشو میذارین میشم...کار خوبی نکردم ک ب خاطر پاداشش بخوام جای خوبی داشته باشم...از دین و ایمون فقط خدارو میشناسم و اینکه باهاش حرف بزنم همین...حجابم یه چیز معمولی، نماز نمیخونم، محرم نامحرم زیاد برام مهم نی...خلاصه بگم آدم چرتیم...ب خاطر همین با خودم میگم اگه قراره اون دنیامم بسوزم چرا این دنیامو حروم کنم؟ نمیگم با گناه کردن میخوام خوش بگذرونم...نه...ولی میخوام شاد باشم...نه به هر قیمتی...ولی میخوام خودمو از بند مشکلات و چون و چراها خلاص کنم...همین! خدامو دارم و کاری نمیکنم ک ناراحتش کنم...خودمو ب لجن نکشیدم و از این ب بعد هم نمیکشم...منظورم از شاد بودن یه بیخیال گفتن ب تموم سختی هاس...نمیدونم منظورمو متوجه میشی یا ن...
شما حتما اون دنیاتون تامینه ک انقدر مشتاقین :)
همم (((-:
پاسخ:
هههمممم
:)
پاسخ:
:)
اجی خیلی زیبا
پاسخ:
مرسی :)
لاییییییییییک
پاسخ:
:)
خیلی زیبا بود
پاسخ:
:)
حال کررررررردم
پاسخ:
:)
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۰ ʍęĥŕăđ🎤 ĥįđðęŋ🎧
عالیه
پاسخ:
:)
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۵۶ 🎤ԋιԃԃҽɳ ʅσʋҽ🎼
لایک
پاسخ:
:)
سلام
معمولا مطلب ها و نظرات رو می خونم. تو نظراتتون نفس سادات خیلی حالشون خوب نبود. الان بهترن؟ کمی نگرانشون شده بودم.
اما در مورد دلتنگی
باید دید دلتنگ چه چیز یا چه کسی می شویم اونوقته که می شه گفت این دلتنگی، چقدر ارزش داره. هر چی مرود دلتنگی مون بالاتر و والاتر، دلتنگی براش هم بیشتر، و هم ارزشمندتر..
الهی که شاد و سرزنده باشی خواهرم
پاسخ:
امیدوارم که بهتر باشه نفس...

و ممنون از نظرت :)
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۲ جیگر مونا (علی)
اوکی...لایک
پاسخ:
:)
سلام
ما که شما را مخفیانه دنبال خواهیم کرد و آشکارا برایتان نظر خواهیم گذاشت..
ممنون از حضورتون. دوست دارم نظرتون رو راجع به مطالب بدونم. ممنون می شم بخونی و فکر کنی روشون..
الهی که سرزنده باشید و شاد
پاسخ:
ممنون پس شما هم از این ب بعد دنبال میشی عزیزم...
چشم حتما سر فرصت میام و مطالب خوبت رو میخونم و نظرم رو میگم
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۱ پارسا قلندر

این هـــــــــوا ، هــــــــوای خوبـــــــــی است بــــــــرای...

دلتنــــــــــگ بـــــــــودن!...


خیلی یه تیکش باحاله مخصوصا اینکخ اینجایی ک زندگی میکنم هواش بارونیه :))))

پاسخ:
آخی.... :)
چ عکس هلویی

من عاشق این عکسه شدم
پاسخ:
هههههممممممم

شلیل خوشمزه تره ها

آنقدر نگوییم که خداوند دادگاه در قیامت دارد 

هرچه با اعمالت بکاری، در همین دنیا برداشت میکنی‌
پاسخ:
بعله...
سلام
میخواستم کامنت نزارم  ولی کامنتارو خوندم نشد
خودکشی هم خوبه هم بد
اگه آدم حسابگر و منطقی باشی وقتی زندگیت به جایی برسه که زررش از سودش بیشتر باشه خب خودکشی بهترین راهه! یه جور اعلام ورشکستگی توی زندگی
ولی اگه آدم احساساتی باشی خیلی کار مشکلیه!
اول از همه باید به اطلافت نگاه کنی... خودکشی تو میتونه باعث نابودیه زندگیه خیلیای دیگه بشه
مادر پدر خواهر برادر دوست حتی دوست های مجازی
اگه هیچ کسی رو نداشتی بعدش میرسی به خودت... قبل خودکشی باید فکر کنی که همه چی رو دیدی؟ همه کار کردی و همه چیز رو خوندی؟من خودم تا همه ی شعرای نو رو نخونم نمیتونم خودکشی کنم
اگه همه ی کارای مورد علاقت رو کردی و تموم شد تازه به اصل مطلب میرسیم
جرات!
من خودم جراتش رو ندارم
ترس از مرگ خیلی قوی تر از اونیه که فکرشو بکنی
خیلی خیلی ترس داره ! نمیشه کنترلش کرد دست و پاهات میلرزه قلبت تند تند میزنه و اون لحظه ی آخر همه ی خاطرات خوبت میاد جلوی چشمت...
اگه تونستی این مرحله رو هم بگذرونی پس خدا رحمتت کنه :)))
ولی زندگی چرخ و فلکه... وقتی پایینی مطمئن باش میچرخه
اینم نظر من اگه کسی حال داشت بخونه :)
پاسخ:
تجربه کردم این چیزایی ک میگی رو....تجربه ی خودکشی داشتم....درسته همش
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۸ maede jooooooooooooon
چه قدر تو خوبی اجیییییییییییییییییییییییی
پاسخ:
چرا عزیز؟ ن بابا خوبیم کجا بود؟
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۳۵ maede jooooooooooooon
خب دگ ولی اینو بدون فدایییی داری
پاسخ:
قربون شوما
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۰۲ پدرام یراقچی
عالی نبود بدم نبود
نظر صادقانه و شخصیم
:)

پاسخ:
یک دنیا ممنون :)
اااا من تو کامنت بالایی ضرر رو زرر نوشتم :)) ببخشید حواسم نبوده هاااا
پاسخ:
صدبار بنویس ضرر....


از این اتفاقا برا منم زیاد میفته...بیخیال باو

"بگـــــــــذار دست کشیـــــــدن از تـــــــــو همچنـــــــــان غیـــــــــرممـــــــــــــکن باشـــــــد...!"

عالی بود ایـــــــــــــــــن...

پاسخ:
;)
هر پست زیباتر از قبلی.............لااااااااایک
پاسخ:
:)
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۲۳ پدرام یراقچی
عالی بود
این قسمتو خیلی دوست داشتم

بگـــــــــذار دست کشیـــــــدن از تـــــــــو همچنـــــــــان غیـــــــــرممکن باشـــــــد...!

لاااااایک

ممنون :))


پاسخ:
من اخر نفهمیدم چرا همیشه تچکر میکنی برادر..... :)
عاااااااااالی
پاسخ:
:)
The answer of an exeprt. Good to hear from you.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">