مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهــاری روشن از امــواج نـــور

در زمستــــان غبــــار آلــود و دور

یـا خـزانی خـالی از فریــاد و شور

مرگ من روزی فـــرا خواهد رسید

روزی از این تلـــخ و شیرین روزهـا

روز پـــوچی همچو روزان دگــــــــر

ســـایه ای ز امروزهـــا ، دیروزهــا

دیدگـانم همچو دالان هـــای تـــــار

گــونه هایم همچو مرمر هـای سرد

ناگهـــان خـــوابی مرا خـــواهد ربود

من تهی خواهم شد از فریــــاد درد

خـاک می خواند مرا هر دم به خویش

می رسند از ره کـــه در خــــاکم نهند

آه شـــــاید عــــاشقــــانم نیمه شب

گــــل به روی گـــــور غمنــــاکم نهند

بعد من ، نـــــاگه به یک سو می روند

پـــرده هــــای تیره ی دنیــــــــای من

چشمهـــــای ناشنـــــاسی می خزند

روی کــــــاغذ هـــا و دفترهـــــای من

در اتــــــاق کــــــــوچکم پــــا می نهد

بعد من ، بــــا یـــــاد من بیگــــــانه ای

در بـــر آئینه می مـــــاند به جــــــــای

تـــــار موئی ، نقش دستی ، شانه ای

می رهم از خویش و می مانم ز خویش

هر چه بر جا مـــــــانده ویران می شود

روح من چــــون بــادبــان قـــــــــــایـقی

در افقهـــــا دور و پنهــــــــــان می شود

می شتـــــابد از پـی هم بی شکـــیب

روزهــــا و هفته هـــــــا و ماه هـــــــا

چشم تــــو در انتظــــــــار نــــــامه ای

خیره می مــــاند بــــه چشم راه هــــــا

لیک دیگــــر پیکـــــر سرد مــــــــــرا

می فشـــــارد خاک دامنگیر خــــاک !

بی تو ، دور از ضربه هـــــای قلب تو

قلب من می پوسد آنجــــــا زیر خــاک

بعد هـــــا نــــــام مرا بــــــاران و بــاد

نــــــرم می شویند از رخســــار سنگ

گور من گمنــــــام می مــــــاند به راه

فارغ از افســـــانه هـــای نــــام و ننگ

آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۱/۲۴
    MAN
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۱۰
دی ۹۴

از قـــــــوی بودن خستـــــــه ام...

دلـــــــم یک شانــــــه میخــــــواهد که تکیــــــه دهــــــم به آن...

بی خیـــــــاااال همــــــــه ی دنیـــــــــا...

و دلتنگـــــــی هایــــــــم را ببارم...

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۰
فیروزه

نظرات  (۲۶)

هعییی ...
پاسخ:
هعی
لایک
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۲:۰۵ بز بز قندی
منم میخوام ولی کو شونه
پاسخ:
هس...
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۲:۵۶ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
منم...
پاسخ:
هههههممممم
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۵ علی اصغر
راستشو بخواهین شانه ها رو شکستند
اما جز اینکه با شما موافقم حرف دیگر ندارم
و وقتی اینگونه پستا رو می خونم اینجوری می شوم
(غمگین)(ناراحت)(گریه)
پاسخ:
ای وای خدا نکنه
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۳:۱۲ مهســـــــــــــا ...
اوهوم...
نیست حرفی در این مغز پوچ
پاسخ:
همین ک اومدی کافیه
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۳:۲۱ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
هیییییییییی
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۳:۵۱ محمدامین فضلی
:(
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۴:۰۷ بآنو نارینـ
دلم شانه ای میخواهد برای بغض های فرو خورده ام تا بشکند ...
لایک
خوش حالم برگشتی فیروزه جون:))
پاسخ:
عزیزی
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۵:۳۹ بی نام بی نشون
نظر بز بز قندی کمی خنده داشت...
اندک اندک
اندک...
جمع مستان می رسد...
پاسخ:
اندک اندک اندک جون ما درمیاد
 دوستت دارم پریشان‌، شانـه می‌خواهی چه کار؟
 دام بگذاری اسیــرم‌، دانـــه می‌خواهی چه کار؟

 تــا ابد دور تــــو می‌گــــردم‌، بسوزان عشــق کــن‌

 ای که شاعر سوختی‌، پروانه می‌خواهی چه کار؟

 مُردم از بس شهــر را گشتـــم یکی عاقل نبود

 راستی تو این همه دیوانه می‌خواهی چه کار؟

 مثل من آواره شــــــــو از چـــــاردیــــــواری درآ!

 در دل من قصر داری‌، خانه می‌خواهی چه کار؟

 خُرد کن آیینه را در شعــــــر من خــــود را ببین

 شرح این زیبایی از بیگانه می‌خواهی چه کار؟

 شـرم را بگـــذار و یک آغــــــوش در من گریــــه کن‌

 گریه کن پس شانه ی مردانه می خواهی چه کار؟
شعر از مهدی فرجی

پاسخ:
وای عالیییییی بود
به هر بی سر و پایی تکیه نکن
پاسخ:
شدیدا با حرفت موافقم...تکیه گاه باید محکم باشه ک رو سرت خراب نشه...

چشم

کم نامه ی خاموش برایم بفرست

لطفا کمی آغوش برایم بفرست

پاسخ:
به به   :)
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۷:۱۱ آقای سر به هوا ...
عکس بی نظیرترین حس دونیاست ...
پاسخ:
بی نظیره
۱۱ دی ۹۴ ، ۲۰:۲۸ مهربون :)
منم از قوی بودن خسته شدم !
پاسخ:
هههمممم
هییییییییییییییی
پاسخ:
ههههمممم
۱۲ دی ۹۴ ، ۲۰:۱۲ عرفـــــ ـــان
هممون وقتی حالمون بده دنبال فرشته ی نجات میگردیم ...
ولی کم پیش میاد این فرشته ی نجات سرو کلش پیدا بشه ...
پاسخ:
هعی
ان شاالله شونتو پیدا کنی :-)
پاسخ:
:)
۱۳ دی ۹۴ ، ۱۲:۳۳ محمدامین فضلی
واس پست هه سپند خان
خخخ اول از اینکه بهش بگی اسپند خان بهتره دوما
عجب آدمایی پیدا میشنا O_O
پاسخ:
خخخخ بعله
۱۴ دی ۹۴ ، ۱۳:۴۱ فاطمه نظری
هعیییییی
پاسخ:
هههههممممم
سلام فیروزه امیدوارم دلت همیشه شاد و خالی از آدمایه بی ارزش و پست باشه خیلی خوشحالم که باهات اشنا شدم.. خخخخخخخخخخ... نخند من خودمم وبلاگ دارم مثلا خخخخخخخخخخ yaspic.ir-akse-asheghaneh-15
پاسخ:

منم از آشناییت خوشحالم....ممنونم ایلمان جان


خخخخخخخخ خدا بخیر کنه
عاغا من خوشم اومده هی نظر میدم خخخخخخخخ
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

وای خدا ایلمان خدا نکشتت
۲۰ دی ۹۴ ، ۱۴:۴۷ میثاق مشکوری
    به  به   عالی بود دنبال می شوید
Great hammer of Thor, that is pofwleulry helpful!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">