مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهــاری روشن از امــواج نـــور

در زمستــــان غبــــار آلــود و دور

یـا خـزانی خـالی از فریــاد و شور

مرگ من روزی فـــرا خواهد رسید

روزی از این تلـــخ و شیرین روزهـا

روز پـــوچی همچو روزان دگــــــــر

ســـایه ای ز امروزهـــا ، دیروزهــا

دیدگـانم همچو دالان هـــای تـــــار

گــونه هایم همچو مرمر هـای سرد

ناگهـــان خـــوابی مرا خـــواهد ربود

من تهی خواهم شد از فریــــاد درد

خـاک می خواند مرا هر دم به خویش

می رسند از ره کـــه در خــــاکم نهند

آه شـــــاید عــــاشقــــانم نیمه شب

گــــل به روی گـــــور غمنــــاکم نهند

بعد من ، نـــــاگه به یک سو می روند

پـــرده هــــای تیره ی دنیــــــــای من

چشمهـــــای ناشنـــــاسی می خزند

روی کــــــاغذ هـــا و دفترهـــــای من

در اتــــــاق کــــــــوچکم پــــا می نهد

بعد من ، بــــا یـــــاد من بیگــــــانه ای

در بـــر آئینه می مـــــاند به جــــــــای

تـــــار موئی ، نقش دستی ، شانه ای

می رهم از خویش و می مانم ز خویش

هر چه بر جا مـــــــانده ویران می شود

روح من چــــون بــادبــان قـــــــــــایـقی

در افقهـــــا دور و پنهــــــــــان می شود

می شتـــــابد از پـی هم بی شکـــیب

روزهــــا و هفته هـــــــا و ماه هـــــــا

چشم تــــو در انتظــــــــار نــــــامه ای

خیره می مــــاند بــــه چشم راه هــــــا

لیک دیگــــر پیکـــــر سرد مــــــــــرا

می فشـــــارد خاک دامنگیر خــــاک !

بی تو ، دور از ضربه هـــــای قلب تو

قلب من می پوسد آنجــــــا زیر خــاک

بعد هـــــا نــــــام مرا بــــــاران و بــاد

نــــــرم می شویند از رخســــار سنگ

گور من گمنــــــام می مــــــاند به راه

فارغ از افســـــانه هـــای نــــام و ننگ

آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۱/۲۴
    MAN
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۲۳
آبان ۹۴

پشت شیشه برف می بارد

پشت شیشه برف می بارد

در سکوت سینه ام دستی

دانه ی اندوه می کارد

مو سپید آخر شدی ای برف

تا سرانجامم چنین دیدی

در دلم باریدی ... ای افسوس

بر سر گورم نباریدی

چون نهالی سست می لرزید

روحم از سرمای تنهائی

میخزد در ظلمت قلبم

وحشت دنیای تنهائی

دیگرم گرمی نمیبخشی

عشق، ای خورشید یخ بسته

سینه ام صحرای نومیدیست

خسته ام، از عشق هم خسته

غنچه شوق تو هم خشکید

شعر، ای شیطان افسونکار

عاقبت زین خواب درد آلود

جان من بیدار شد، بیدار

بعد از او بر هر چه رو کردم

دیدم افسون سرابی بود

آنچه می گشتم به دنبالش

وای بر من، نقش خوابی بود

ای خدا ... بر روی من بگشای

لحظه ای درهای دوزخ را

تا به کی در دل نهان سازم

حسرت گرمای دوزخ را؟

دیدم ای بس آفتابی را

کوپیاپی در غروب افسرد

آفتاب بی غروب من!

ای دریغا، درجنوب! افسرد

بعد از او دیگر چه می جویم؟

بعد از او دیگر چه می پایم؟

اشک سردی تا بیفشانم

گور گرمی تا بیاسایم

پشت شیشه برف می بارد

پشت شیشه برف می بارد

در سکوت سینه ام دستی

دانه ی اندوه می کارد...

موافقین ۱۰ مخالفین ۱ ۹۴/۰۸/۲۳
فیروزه

نظرات  (۳۵)

هییییییییییییییییی
لایک
پاسخ:
:(
لایک
پاسخ:
:)
زیبا بود
پاسخ:
:)
لایک
پاسخ:
:)
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۰ مهدی اصغری
لایک
پاسخ:
:)
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۱ ܓ✿ بانوی بهار
چه برف قشنگی
پاسخ:
اوهوم
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۶ محمدامین فضلی
زیبا بود ممنون
پاسخ:
ممنون از شما
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۹:۴۲ ✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
ツツツツ
پاسخ:
:)
زیبا
پاسخ:
:)
۲۳ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۵ رهــــــــا פـــֿــــانـــــوҐ
لایک
پاسخ:
:)
کامل نخوندم ولی قشنگ بود
دوتا سوال اینجا پیش میاد:

1-اونجا داره برف میاد؟
2-خودت این شعرو گفتی؟ اگه آره تا اخرشو میخونم
پاسخ:
1. نوچ...ولی هوا بس ناجوانمردانه سرد است
2 نه...مال فروغه....متن مینوسم شاعر نیستم :)
خیلی قشنگه...
پاسخ:
مرسی

عشق مثل برف وسط چله ی تابستون می مونه

حتا لازم نیست خورشید بیادش

گرمای تن یه مار هم می تونه

اون برفا رو ذوب بکنه.

لایک
پاسخ:
:)
بابک:
برف برف برف میباره
قلب من امشب بیقراره
برف برف برف میباره
خاطره هاتو یادم میاره
تا دوباره صدامو درآره...
پاسخ:
:)
💗 زنده که می مونیم...اما زندگی...؟!!...

سلام...خوشحال میشم بیای به منم سر بزنی، اگه دوست داشتی لینکم کن خبر بده لینکت کنم مرسی 💗
پاسخ:
رو جفت چشمام
۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۶ فاطمه نظری
خیلی قشنگ بود
پاسخ:
:)
۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۷ ملیکا شمشیریان
سلام 
اگه می خوایید لینکم کنید بعدمنم شمارولینک میکنم
دانه ی اندوه میکارد......
پاسخ:
هعی
دیگر زنده نیستم اسمم و جسمم میان زنده هاست
پاسخ:
دقیقا
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۲ ♥ محجبه ♥
عااالی بود 
پاسخ:
:)
لایککک
پاسخ:
:)
سلام ؛
گلشید هستم از وب پایه نهم دوست عزیز :)
وب پایه نهم دیگه آپ نمیشه به جاش از جمعه میتونید به وب «مشاور کوچیک» سر بزنید !!!
آدرس رو میتونید از سایت پایه نهم ببینید از جمعه منتظر حضور گرمتون توی وب هستم :)
زیبا ...
پاسخ:
:)
عالیه مثل همیشه
پاسخ:
تچکر
فیروزه خودتو کشتی؟؟؟؟
اگه زنده ای علامت بده
پاسخ:
پرچمم بالاس
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۱ آقای سر به هوا ...
صبحی یه برف ریزی زد :دی
پاسخ:
به به
لایک
پاسخ:
:)
لایک
پاسخ:
:)
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۴ نآرینـ بآنو
:(
پاسخ:
:(
زیباااا بوود
پاسخ:
مرسی
خیلی قشنگه
پاسخ:
مرسی
خیلی قشنگ بود...
مخصوصا با این صحنه ی برفیش!!!
دلم برف خواست....!!!!!!!!!
پاسخ:
:)
واقعا عالیه
پاسخ:
:)
And to think I was going to talk to soneome in person about this.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">