مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهــاری روشن از امــواج نـــور

در زمستــــان غبــــار آلــود و دور

یـا خـزانی خـالی از فریــاد و شور

مرگ من روزی فـــرا خواهد رسید

روزی از این تلـــخ و شیرین روزهـا

روز پـــوچی همچو روزان دگــــــــر

ســـایه ای ز امروزهـــا ، دیروزهــا

دیدگـانم همچو دالان هـــای تـــــار

گــونه هایم همچو مرمر هـای سرد

ناگهـــان خـــوابی مرا خـــواهد ربود

من تهی خواهم شد از فریــــاد درد

خـاک می خواند مرا هر دم به خویش

می رسند از ره کـــه در خــــاکم نهند

آه شـــــاید عــــاشقــــانم نیمه شب

گــــل به روی گـــــور غمنــــاکم نهند

بعد من ، نـــــاگه به یک سو می روند

پـــرده هــــای تیره ی دنیــــــــای من

چشمهـــــای ناشنـــــاسی می خزند

روی کــــــاغذ هـــا و دفترهـــــای من

در اتــــــاق کــــــــوچکم پــــا می نهد

بعد من ، بــــا یـــــاد من بیگــــــانه ای

در بـــر آئینه می مـــــاند به جــــــــای

تـــــار موئی ، نقش دستی ، شانه ای

می رهم از خویش و می مانم ز خویش

هر چه بر جا مـــــــانده ویران می شود

روح من چــــون بــادبــان قـــــــــــایـقی

در افقهـــــا دور و پنهــــــــــان می شود

می شتـــــابد از پـی هم بی شکـــیب

روزهــــا و هفته هـــــــا و ماه هـــــــا

چشم تــــو در انتظــــــــار نــــــامه ای

خیره می مــــاند بــــه چشم راه هــــــا

لیک دیگــــر پیکـــــر سرد مــــــــــرا

می فشـــــارد خاک دامنگیر خــــاک !

بی تو ، دور از ضربه هـــــای قلب تو

قلب من می پوسد آنجــــــا زیر خــاک

بعد هـــــا نــــــام مرا بــــــاران و بــاد

نــــــرم می شویند از رخســــار سنگ

گور من گمنــــــام می مــــــاند به راه

فارغ از افســـــانه هـــای نــــام و ننگ

آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۱/۲۴
    MAN
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۲۱
آبان ۹۴

میـــــروم خستـــــــه و افســــــرده و زار

ســـــوی منزلگـــــه ویرانه ی خویـــــش

بـه خـــــدا میبـــــرم از شهــــر شــــــما

دل شـــــوریده و دیوانـــــه ی خویـــــش

میبـــــــرم تا کـه در آن نقطـــــــه ی دور

شست و شویـــش دهم از رنگ گنـــاه

شست و شویـــش دهم از لکه عشق

زیـــــن همه خواهـــــش بی جا و تبــاه

میبــــــرم تــــا ز تـــــــو دورش ســـــازم

ز تــــــو ای جلـــــوه ی امیــــــد محـــال

میبــــــرم زنـــــده به گـــــورش ســــازم

تـــا از ایـــــن پس نکنــــــد یاد وصــــــال

نالـــــــه میلـــــــرزد، میرقصـــــد اشـــک

آه، بگـــــــذار کــــــه بگریـــــــزم مــــــــن

از تــــــو، ای چشمـــــه جوشان گنــــاه

شایـــــد آن بـه کـه بپرهیــــــزم مـــــــن

به خــــــدا غنچــــــه ی شــــــادی بودم

دست عشـــــــق آمد و از شاخـــم چید

شعلــــــه ی آه شــــدم، صد افســوس

که لبــــــــم باز بر آن لــــــب نرسیـــــــد

عـــــــاقبت بنــــــد سفـــــــر پایم بست

میـــــــروم، خنــده به لب، خونیـــــن دل

میــــــروم از دل مــــــن دست بــــــــردار

ای امیـــــــد عبثـــــــ بـــــــی حاصـــــــل


+ ادامه مطلب :)



دیشب رفتم نمایشگاه کتاب...چند تا کتاب خریدم ایشالا که ب دردم بخورن...



عاشق اون دیوان فروغم...عاشق شعراشم...هیچ چیزی به اندازه ی شعرای فروغ آرومم نمیکنه! یکی از شعراشم که بالا براتون گذاشتم!

اینم دستمال مخصوص شیشه ی عینک منه ک دیروز سر زنگ آمار توسط من و نرگس و عاطفه به این روز افتا...!



ماهدخت داشت درسو گوش میکرد ولی خو اسم اونم آوردیم...ماهدخت جون؟ نوکریم...خخخخ

+ اوضاع احوال بی ریخته ولی میسازم باهاش!


موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۱
فیروزه

نظرات  (۲۶)

نرو خواهشا (خنده)
می گیره دلم

پاسخ:
خخخخ
منم یکی از این دستمالا دارم که روزگارش سیاه شده خخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
خخخخخخخخخخخ
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۰ آقای دارستانی
:)
پاسخ:
کچل :/
سلام
ممنون که سر زدی
من لینکتو گذاشتم دنبالتم کردم

پاسخ:
هم چنین
ممنون
پاسخ:
خواهش میشود
منم شعرای فروغو خیلی دوست دارم...اتفقا الان عین همین دیوانی که خریدی دستمه...من شعر آفتاب میشودشو خیلی دوست دارم...
پاسخ:
اوهوم واقعا قشنگه


نگاه کن که غم درون دیده ام

چگونه قطره قطره آب می شود

چگونه سایه ی سیاه سرکشم

اسیر دست آفتاب می شود

نگاه کن

تمام هستیم خراب می شود

شراره ای مرا به کام می کشد

مرا به اوج می برد

مرا به دام می کشد

نگاه کن

تمام آسمان من

پر از شهاب می شود


چجوری خواهش میشود؟؟؟
پاسخ:
هههههه یه جوری میشود دیگه
جالبه
پاسخ:
چ؟
منم خیلی شعرای فروغو دوس دارم
پاسخ:
:)
خیلی قشنگه
پاسخ:
مرسی
توی کتابایی که خریدی اون شیمی مبتکران عالیه...
اصلا فوق العاده است...
امیدوارم با اینهمه درس خوندن واقعا به اون چیزی که میخوای برسی آبجی...

پاسخ:
امیدوارم...مرسی :)
لایک
پاسخ:
:)
اجی چی شده خوبی؟
پاسخ:
قول دادم امرو خوب باشم
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۵ مهدی اصغری
لایک
پاسخ:
:)
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۸ بز بز قندی
خو.ش به حالت چ دوستای خوبی....
پاسخ:
ماهن :)
همش کتاب درسیه که
چ خوبه من کنکورو رد کردم همش عذابه
پاسخ:
سه تاش غیر درسیه
شست و شویش دهم از لکه ی عشق
هیییی
زنگ آماررررررر؟؟؟؟؟؟؟آی بابا ما خوابیم اون موقع البته تو دوم بود ها الآن یه ریاضی داریم با قاشق سوپ خوری میخوریمش خخخ

پاسخ:
خخخ
لایک
پاسخ:
:)
۲۱ آبان ۹۴ ، ۲۱:۴۷ فاطمه نظری
چیزی هم ازدرس فهمیدید....
خخخخخخخ
پاسخ:
ن بابا
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۵ آقای سر به هوا ...
فکر کردم کتاب داستان و رمان گفتم ایول چندتا خوبشو بخرم :دی
پاسخ:
:)
راست میگی؟
پاسخ:
چیو؟
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۵ مهدی اصغری
<>
پاسخ:
:)
۲۲ آبان ۹۴ ، ۲۲:۰۳ 🎤ԋιԃԃҽɳ ʅσʋҽ🎼
Like
پاسخ:
:)
پفففف اینور امید اونور امید...پففففف
پاسخ:
پوف
۱۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۷ (ک) (شباهنگ)
سلام شعر زیبائی ..بود ..مرسی
..اگر به غزل هم علاقمندید خوشحال میشوم سری به 
 وب شباهنگ بزنید..البته سروده های این بنده حقیرست..سرفرازرباشید..
People nollmray pay me for this and you are giving it away!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">