مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مـ ـ ـغـ ـ ـز در رفـ ـ ـتـ ـ ـه

وقتی معلم انشا گفت علم بهتره یا ثروت؟ بگو هیچکدوم...فقط نباشه منــــت!

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهــاری روشن از امــواج نـــور

در زمستــــان غبــــار آلــود و دور

یـا خـزانی خـالی از فریــاد و شور

مرگ من روزی فـــرا خواهد رسید

روزی از این تلـــخ و شیرین روزهـا

روز پـــوچی همچو روزان دگــــــــر

ســـایه ای ز امروزهـــا ، دیروزهــا

دیدگـانم همچو دالان هـــای تـــــار

گــونه هایم همچو مرمر هـای سرد

ناگهـــان خـــوابی مرا خـــواهد ربود

من تهی خواهم شد از فریــــاد درد

خـاک می خواند مرا هر دم به خویش

می رسند از ره کـــه در خــــاکم نهند

آه شـــــاید عــــاشقــــانم نیمه شب

گــــل به روی گـــــور غمنــــاکم نهند

بعد من ، نـــــاگه به یک سو می روند

پـــرده هــــای تیره ی دنیــــــــای من

چشمهـــــای ناشنـــــاسی می خزند

روی کــــــاغذ هـــا و دفترهـــــای من

در اتــــــاق کــــــــوچکم پــــا می نهد

بعد من ، بــــا یـــــاد من بیگــــــانه ای

در بـــر آئینه می مـــــاند به جــــــــای

تـــــار موئی ، نقش دستی ، شانه ای

می رهم از خویش و می مانم ز خویش

هر چه بر جا مـــــــانده ویران می شود

روح من چــــون بــادبــان قـــــــــــایـقی

در افقهـــــا دور و پنهــــــــــان می شود

می شتـــــابد از پـی هم بی شکـــیب

روزهــــا و هفته هـــــــا و ماه هـــــــا

چشم تــــو در انتظــــــــار نــــــامه ای

خیره می مــــاند بــــه چشم راه هــــــا

لیک دیگــــر پیکـــــر سرد مــــــــــرا

می فشـــــارد خاک دامنگیر خــــاک !

بی تو ، دور از ضربه هـــــای قلب تو

قلب من می پوسد آنجــــــا زیر خــاک

بعد هـــــا نــــــام مرا بــــــاران و بــاد

نــــــرم می شویند از رخســــار سنگ

گور من گمنــــــام می مــــــاند به راه

فارغ از افســـــانه هـــای نــــام و ننگ

آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۱/۲۴
    MAN
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۳۱
شهریور ۹۴

حتما متوجه شدین که چند روزه به هیچکدومتون سر نزدم...

یه عذرخواهی به همتون بدهکارم...باور کنین اونقدر سرم شلوغه که وقت سر خاروندن هم ندارم. خیلی کلافم این روزا...اتفاقاتی افتاده و داره میفته که به کل گیجم کرده...چیزایی شنیدم که برنامم برای آیندمو از ریشه بهم ریخته...اینجا همه چ درهمه... :(

خلاصش کنم...امسال نهایی دارم و بعدش هم کنکور...شوخی نی دیگه...تمام فامیل میگن باید از رشته ای ک مامانم خونده بهتر قبول شم...یعنی دخلم اومده...بیچاره شدم...جونم داره از....بیخیال!

حالا تکلیف این وب چ میشه تو این مدت...من میام وباتون و آپ هم میکنم اما هفته ای دو سه بار بیشتر نمیتونم بیام...متاسفم...

هرکسی ک میخواد منو از تو لیست دنبالش برداره من بهش حق میدم...

همین دیگه...برام دعا کنین...خیلی اوضاعم آشفته شده...


فداتون...امضا...فیروزه :)


+ علی داداش اگه میشه جوابمو بده...ممنونت میشم :)



موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱
فیروزه

نظرات  (۴۵)

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۵ ܓ✿ بانوی بهار
نگران نباش فیروزه جون درست میشه
موفق میشی
پاسخ:
امیدوارم :)
:| کنکوووووووور ؟! 

دعا میکنم چشم


فَدا مَدا 


پاسخ:
آرررررررررره...


مرسی


فدااااااااااااااا
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۹ ॐ ☮ ن ا ر ى ـــــــــــ ن ॐ ☮
مهم نیس ایشالا درست میشه
پاسخ:
ایشالا
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۰ مهلا اقاکاظم
 :|
پاسخ:
:/
ایشالله هرچی میخوای قبول شی اجی....
موفق باشی:))))))))
پاسخ:
مررررررررسی
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۳ عرفـــــ ـــان
موفق باشی :)
پاسخ:
مرررررررررررررسی
انشاالله موفق میشی
پاسخ:
ممنون
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۸ ʍęĥŕăđ🎤 ĥįđðęŋ🎧
من که ور نمیدارم
چون خیلی وقتا که من نبودم تو بازم بم سر زدی
موفق باشی
پاسخ:
وظیفم بوده....ممنون واقعا :)
ان شاءالله موفق بشی عزیز ;-)
پاسخ:
ممنون
هییییییییییییییییی 
فدات بشم اجی موفق باشی
پاسخ:
خدا نکنه عزیزم...ممنون
امیدوارم که موفق بشی وخدا بهت اراده قوی بده تا بتونی به اون چیزی که میخوای برسی
میگن بهترین چیز اینکه آدم هر چند وقت
یک بار برگرده و پشت سرش رو هم نگاه کنه .یه جوری نگاه کنه که
که حسرت نخوره ولی درس بگیره
پاسخ:
ممنونم امیرجان
موفق باشی
پاسخ:
مرسیییییییی
عزیزجانم امیدوارم ک هرچه زودتر همه چی اوکی باشه..آرامش سر و کله ش پیدا شه...تو هم برا من امیدوار باوش..!
ایشالا که امتحانای نهایی رو عالی میدی و بعدم که کنکور..ی دانشگاه خــوب..ی شهــر دگ..دور از مادر و پدر..آآآآآآآآآآآزاد...;)

راوستی منم از فردا خیلی بتونم بیام هفته ای دو سه بار بیشتر نی:(
لامصب درسا سنگینه..."زیســـــــــــــــــــت"...


پاسخ:
مرسی....

ووووووووییییییییییییییی..... :(

این جهان فنجان

زندگی چون چایی 

عشق چون حبه قند

که اگر حل نشود در دل چایی 

زندگی تلخ شود

و اگر حل شود اندر دل چایی

زندگی شیرین است

و اگر لعل لعبت بر لب فنجان برسد

لب تو قند شود،

وان زمان است که فنجان در دست همه زندگی را می نوشی..


+البته ب شخصه معتقدم عشق کشکه..:)

پاسخ:
خیلی هم زیبا :)

نیایی

بهار نمی آید

پرستوها بیکار می شوند، درخت ها غم باد.

حالا من هیچ

چه گناهی کرده اند این بیچاره ها!؟


+یکی نیس بگه دختر جان فعلا پاییز و مهر و مدرسه رو بچسب:/

پاسخ:
خخخخ

نیایی

بهار نمی آید

پرستوها بیکار می شوند، درخت ها غم باد.

حالا من هیچ

چه گناهی کرده اند این بیچاره ها!؟


+یکی نیس بگه دختر جان فعلا پاییز و مهر و مدرسه رو بچسب:/

پاسخ:
خخخ

 آه ای قلب محزون من 

 دیدی چگونه سودا رنگ عشق پیدا کرد 

 دیدی که جغرافیای فاصله را چگونه با نوازش نگاهی می شود طی کرد و نادیده گرفت

 دیدی که رنجهای کهنه را با ترنمی می شود یکباره فراموش کرد

 دیدی که آزادی لحظه ی ناب سر سپردن است

 دیدی که عشق یک اتفاق نیست

 یک قرار قبلی است

 مثل یک تفاهم ازلی 

 از اول بوده وتا ابد ادامه خواهد داشت..

پاسخ:
هههههمممممم

غصه می سوزد مرا ، باران ببار

کوجه می خواند تو را، باران ببار

ابرها را دانه دانه جمع کن

بر زمین دامن گشا، باران ببار

خاک اینجا تشنه ی دلتنگی است

آسمان را کن رها، باران ببار

باغبان از کوچه باغان رفته است

ابر را جاری نما، باران ببار

موج می خواهد بیابان سکوت 

با خود دریا بیا، باران ببار

تا بیاید آن بهار سبز سبز

تازه تر باید هوا، باران ببار

سینه ام آشوب و دل خونابه است 

غصــــــــه می ســـــــــــوزد مـــــــــرا، باران ببـــــــــــــار

پاسخ:
باران ببار

خطی کشید روی تمام سوال ها
تعریف ها معادله ها احتمال ها

خطی کشید روی تساوی عقل و عشق
خطی دگر به قائده ها و مثال ها

خطی دگر کشید به قانون خویشتن
قانون لحظه ها و زمان ها و سال ها

از خود کشید دست و به خود نیز خط کشید
خطی به روی دفتر خط ها و خال ها

خط ها به هم رسید و به یک جمله ختم شد
با عشق ممکن است تمام محال ها

پاسخ:
به به
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۱ 🎤ԋιԃԃҽɳ ʅσʋҽ🎼
مگ میشه بردارم ماهم کم هستیم دیه ابجی
پاسخ:
شما تاج سری :)
عاوره ووووی داره ولی باید کنار بیام باش:)

پست جدیدمو بیبین دختر جانم:)
پاسخ:
چمش دخمل جانم....دنبال شدیاااا
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۴۳ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
ایشالله هرچی میخوای قبول شی اجی....

پاسخ:
مرسی دادا :)
خو میدونی دگ که استعداد خاصی در سوتی دادن دارم:
یادم رفته بود..ینی حواسم نبود کلا:)
پاسخ:
خخخخخ عیب نداره
۰۱ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۸ محمدرضا نظری
درست میشه
منم مثل تو شدم
پاسخ:
ههههههممممممم
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۵ پدرام یراقچی
در آرامش موفق باشی
پاسخ:
مرسی
اول مهر چطور بود عایا؟؟؟

برا من که بد نبود:)))
پاسخ:
عالی بود.....کلی همدیگه رو زدیم و گاز گرفتیم :))))
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۲ maede jooooooooooooon
فدای سرت عزیزم
پاسخ:
ببخشید ب هرحال :)
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۷ مهدی اصغری
سلام
مرسی که سر زدی آبجی
پاسخ:
وظیفس داداش :)
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۷:۲۶ مهدی اصغری
<>>>>>
پاسخ:
اوهوم.....هوم؟؟؟
موفق بااااااااشی فیروزه جااان
عیدت مباااااااااااااااااارک
پاسخ:
ممنوووووووووون عزیزم....عید تو هم مبارک
۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۰:۳۰ مرضیه دانایی
سلام عزیزم خوبی؟
منم امسال کنکور دارم نهایی های ما ینی سال 94 واقعا سخت شده بود. . و این وعده رو هم دادن که رای سال 95 سخت تر هم بشه. نمیدونم رشته ات چیه ولی مطمئنم دخمل درسخونی هستی :) معدل امسال خییییییییلیییییییییی رو کنکورت تاثیر داره تنها راه نمره خوب گرفتن توی امتحانا اینه که از اول سال تمام درسا رو بخونی. امتحانای کلاسی که معلما می گیرن اونا رو خوب بخون یه جوری ک انگار نهایی داری میخونی. اینجوری دیگه آخر ترم اصلا بهت فشار نمیاد و نهاییاتو عالی میدی. منم همین کار و کردم و با همین شیوه درس خوندم ومعدلم شد 19.8 . البته من رشتم انسانیه و به نسبت راحت تر از رشته های دیگست اما بازم سختی های خاص خودشو داره..
امیدوارم همیشه موفق باشی :)
پاسخ:
ممنون از توصیه هات عزیز دلم...ایشالا ک تو کنکور موفق باشی
۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۲:۱۰ آقای سر به هوا ...
امان از انتظارات فامیل !
موفق باشی ...
پاسخ:
امان امان....


مرسی
بابا ایول..روز اولی همو زدین:D
ن دگ ما بخاطر همین روز اول مهربانانه برخورد میکردیم:)واس ما از شنبه شروع میشه
پاسخ:
ن من رسیدم دوستان حمله کردن
هه ما هم رفتیم پیش برا کنکور موفق باشی منم موفق باشم ها
پاسخ:
هممون موفق باشیم ایشالا
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۴:۳۵ fatemeh S.NAKHAEI
موفق باشی اجی من هستم تا اخرش 
یادم نرفته اون روز ارومم کردی
پاسخ:
ممنون آجی.....وظیفمه همش.... 
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۴:۴۴ مهدی اصغری
سلامتی همه اون کسایی که میانو نظر میزارن
مخصوصا آبجی عزیزم
پاسخ:
وظیفمه داداش....شرمندم نکن
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۵ مهدی اصغری
دشمنت شرمنده
وظیفه چیه؟
از خوبیته
پاسخ:
فدا مدا :)
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۲۴ مهدی اصغری
چاکریم
پاسخ:
مخلصیم :)
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۲۵ مهدی اصغری
فدات
پاسخ:
قربونت
۰۳ مهر ۹۴ ، ۲۲:۴۵ بهروز دلاور
با سلام
در پایگاه اینترنتی http://fekreno.blog.ir خدمتگزارتان خواهم بود
موفق باشید
سلام
وبلاگتون رو دنبال میکنم
خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنین
پاسخ:
منم دنبالت میکنم....

چشم حتما
موفق باشی ایشالا :)
پاسخ:
مرررررررسی
چشم عزیزم پست میزارم ولی به خدا وقت ندارم :(
پاسخ:
میدونم عزیزم میدونم...منم همین وضعیتو دارم الان
My hat is off to your astute command over this torbv-ipaco!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">